En hel dag på stan

Det blev en lång shoppingrunda idag, mamma hämtade mig 11 eftersom att det inte blev något besök på mvc idag, min barnmorska var sjuk, och vi var klara 2, inte dåligt för en som inte tycker det är kul att gå på stan och en annan som har ont i ryggen. Det blev en hel del som fick följa med hem också, köpte en body och en sparkdräkt som gick i brunt och gult plysch, lite 70-tals retro. Sen en filt från hansens barn, där hittade jag även med lycka mammakläder! jag har letat i hela piteå stad och det finns ingenstans, men när mamma såg att det satt en liten skylt på dörren om att dom hade mammakläder sprang vi in där! Köpte ett par jeans, tröjor går bra att ha vanliga, det är rätt mode för gravida om man säger så, men det blir lite svårare med byxor. Så nu är jag överlycklig, dels för att jag hittade byxor men också för att jag kunde ha samma storlek som innan jag blev gravid, otroligt :) Sen fick jag även med mig en klänning och strumbyxor som jag hade tänkt ha på Tobias 30 års fest. Åt erik köpte jag ett par skit snygga jeans och 3 t-shirtar. Och till sist köpte jag presenter åt syster Nina som fyller 34 år idag, från mig och Viktoria.

En sak måste jag bara tillägga, köp aldrig kycklingspett på kvartersbageriet! dom är råa och smakar rent ut sagt förjävligt, det lilla jag smakade innan mamma krävde pengarna tillbaka för salmonellabomberna. Usch säger jag bara. Så fi fick fika för pengarna men det var inte så mycket bättre, grädden hade hunnit stelna på utsidan vilket tyder på att dom inte är nygjorda precis.. Och jag som alltid gillat kvaretsbageriet.. Jaja, kanske ger dom en till chans någon anan g¨ng men då äter jag ingen mat i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0