42 fulla graviditetsveckor

...Har jag gått och väntat på dig nu...
Kontrollen igår gick bra, när läkaren undersökte mig blev hon positivt överraskad och sa att "här har det minsann hänt grejer!" Jag var öppen 4 cm! Så frågade hon mig om jag inte haft ont, nej sa jag, eller lite "mensverk" har jag väl haft men inte mer, "Ja, då måste du vara smärttålig!"

Så det var ju roligt, att det har hänt så mycket.
Igår hade jag riktigt onda värkar hela dagen, visserligen oregelbundna, men det kändes verkligen som att nu är det på gång, men så fel man kan ha. När jag vaknade imorse var allt som vanligt, inte en värk eller sammandragning har jag haft.
På fredag ska vi på överburenhetskontroll, och den lär jag inte missa...
I början på nästa vecka, måndag eller tisdag, sätter dom igång om det inte har kommit igång av sig själv.

Nu är jag less!

Men när väntan är över och jag får dig i mina armar, kommer jag att glömma de här dagarna, det är jag säker på!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan. håller tummarna för att bebben vill ut snart. :)

2009-05-28 @ 13:21:02
URL: http://wwwyonna.blogg.se/
Postat av: Sara

Aaaah, kläm ut ungen nu! :D (om det nu hade varit så enkelt, haha) Jag hoppas att allting går bra i fortsättningen också :)

2009-05-28 @ 14:07:25
URL: http://formonkeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0